1999. november 22-én a közlekedési
miniszter elhelyezte a Vasúttörténeti Emlékpark
alapkövét. A MÁV Rt. História Bizottsága
a gépészeti szakigazgatósággal együttmûködve
már korábban elkészítette a kiállításra
szánt jármûvek lajstromát.
külsõleg. A 242,001 pályaszámú gõzmozdonyt már munkába vették az északi gépészeti fõnökség istvántelki gõzösmûhelyében. A korábban Püspökladányban kiállított mozdony burkolatát lebontották, kazánját kiemelték. Felmérték a pótlásra,
javításra szoruló alkatrészeket. A gõzöst,
a tervek szerint, üzemképesre újítják fel,
ezért a kazán felújítását a MÁV
Debreceni Jármûjavító Kft.-ben fogják végezni.
kollektívája végezte.
Az '50-es évek végén kényszermegoldásként
beszerzett Ward-Leonard rendszerû V41-es és V42-es villamosmozdonyok
a '90-es évek elején üzemeltek utoljára. A gyûjteménybe
kerülõ V42 527 pályaszámú gépet utolsó
állomáshelyén, Miskolcon varázsolták újjá.
A fõnökségek eredményes munkájának eredményeképpen 2000. július 14-én megnyílhatott az elsõ magyar vasúti jármûskanzen, a "FÜSTI".
|