Skanzenbe kerültek a mozdonyok 
 1999. november 22-én a közlekedési miniszter elhelyezte a Vasúttörténeti Emlékpark alapkövét. A MÁV Rt. História Bizottsága a gépészeti szakigazgatósággal együttmûködve már korábban elkészítette a kiállításra szánt jármûvek lajstromát.
      A V40,016 pályaszámú, Kandó becenevû villamosmozdonyt még a nyár elején emelték le addigi kiállítási helyérõl, a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldaláról. A pályaudvar fûtõházában tárolták, azonban hamarosan átkerült az Északi Jármûjavító Kft.-be, ahol a Ganz Vagon Kft. szakemberei újítják fel
külsõleg.

     A 242,001 pályaszámú gõzmozdonyt már munkába vették az északi gépészeti fõnökség istvántelki gõzösmûhelyében. A korábban Püspökladányban kiállított mozdony burkolatát lebontották, kazánját kiemelték. 

Felmérték a pótlásra, javításra szoruló alkatrészeket. A gõzöst, a tervek szerint, üzemképesre újítják fel, ezért a kazán felújítását a MÁV Debreceni Jármûjavító Kft.-ben fogják végezni. 
 


     Szintén elkészült az ABmot 397 pályaszámú kéttengelyes, 1928-ból származó Ganz-motorkocsi. A jármûvet legutóbb a békéscsabai pályafenntartásnál használták, ahonnan a szentesi gépészeti fõnökségre került. Üzemképessé tételét a motorkocsis üzemben nagy hagyományokkal rendelkezõ fõnökség
kollektívája végezte. 
     A muzeális ABnymot 502 pályaszámú motorkocsit elszállították Püspökladányba. Az ABnymot sorozatú jármûvekbõl a Ganz 8 darabot gyártott a MÁV megrendelésére 1938-ban, akkor még BCnymot megjelöléssel. A háromtengelyes motorkocsikból kettõ maradt meg; a másik, az 503-as szintén Püspökladányban van. A jobb állapotú jármû felújítását a nyíregyházi gépészeti fõnökség végezte el. 

Az '50-es évek végén kényszermegoldásként beszerzett Ward-Leonard rendszerû V41-es és V42-es villamosmozdonyok a '90-es évek elején üzemeltek utoljára. A gyûjteménybe kerülõ V42 527 pályaszámú gépet utolsó állomáshelyén, Miskolcon varázsolták újjá.
 
 
 
 
 
 
 









A fõnökségek eredményes munkájának eredményeképpen 2000. július 14-én megnyílhatott az elsõ magyar vasúti jármûskanzen, a "FÜSTI".