![]() |
M61,004 végzetes sérüléseket szenvedett a súlyos badacsonylábdihegyi
balesetben 1999. június 4-én péntek délután 5 óra után néhány perccel. Az
1973-as számú vonat röviddel Badacsonylábdihegyen való áthaladása után a
pályán keresztben fekvõ kidõlt fának ütközött rövid vészfékezés után kb.
70 km/órás sebességgel (a fa idõbeni észlelését a jégesõ és a közvetlenül
az e pályaszakasz előtt elhelyezkedő ív lehetetlenné tette), majd a levegőbe
emelkedett és a forgóvázak
leszakadása után mintegy 120-os fordulatot
megtéve oldalával a pályán landolt (a végzetes vázelhajlást ez az ütés okozta).
A mozdony vezére, Szûcs Tamás óriási szerencsére kisebb karcolásokkal megúszta
a balesetet, és az utasok közül sem sérült meg senki súlyosan.
|
A helyreállított pályán 5 km/órás sebességkorlátozás mellett június 6-án 10 óra 52 perckor megindult a forgalom.
|
Oldalra borulva csúszott kb. 70 métert.
A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én. |
|
|
Az orra belefúrodott a földbe A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én. |
|
|
Vége... A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én. |
|
|
A katasztrófa távolról sem szívderítõ
A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én. |
|
|
A forgóváz teljesen kiszakadt A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én. |
|
|
A személykocsi mellett már elcsendesedve... A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.. |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
![]() |