Vissza az előző oldalra

M61,004 végzetes sérüléseket szenvedett a súlyos badacsonylábdihegyi balesetben 1999. június 4-én péntek délután 5 óra  után néhány perccel. Az 1973-as számú vonat röviddel Badacsonylábdihegyen való áthaladása után a pályán keresztben fekvõ kidõlt fának ütközött rövid vészfékezés után kb. 70 km/órás sebességgel (a fa idõbeni észlelését a jégesõ és a közvetlenül az e pályaszakasz előtt elhelyezkedő ív lehetetlenné tette), majd a levegőbe emelkedett és a forgóvázak
            leszakadása után mintegy 120-os fordulatot megtéve oldalával a pályán landolt (a végzetes vázelhajlást ez az ütés okozta). A mozdony vezére, Szûcs Tamás óriási szerencsére kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet, és az utasok közül sem sérült meg senki súlyosan.

A baleset egyetlen áldozata a tapolcaiak kedvence, a Csíkos.

A helyreállított pályán 5 km/órás sebességkorlátozás mellett június 6-án 10 óra 52 perckor megindult a forgalom.

Oldalra borulva csúszott kb. 70 métert.
A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
Az orra belefúrodott a földbe
A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
Vége...
 A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
A katasztrófa távolról sem szívderítõ
 A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
 
A forgóváz teljesen kiszakadt
 A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.


A személykocsi mellett már elcsendesedve...

A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én..