DÍZEL-HIDRAULIKUS MOZDONY
M43-M47 sorozat Fõadatok
Dízelmotor teljesítmény*
Dízelmotor típus
Tengelyelrendezés
Kerékátmérõ
Forgóváz tengelytávolság
Forgócsaptávolság
Szélsõ tengelytávolság
Ütközõk közötti hossz
Legnagyobb magasság
Legnagyobb szélesség
Szolgálati tömeg
Tüzelõanyagkészlet
Legnagyobb sebesség
tolató fokozatban
vonali fokozatban
Villamosfûtési telj.: 150 kW
* A vonatfûtési berendezéssel ellátott
|
M43
M47
331 kW
514 kW
MB836Bb MB820Bb
B'B'
1000 mm
2500 mm
5640 mm
8140 mm
11460 mm
4550 mm
3050 mm
46 t 48 t
1690 kg
30 km/h
35 km/h
60 km/h 70
km/h
M47,2000 pályaszámcsoportú
mozdonyokba beépített dízelmotor teljesítménye:
700 kW.
|
A tolatószolgálat és a mellékvonali vontatás
további korszerûsítésére a MÁV 1974-tõl
román gyártmányú, hidraulikus hajtásrendszerû
dízelmozdonyokat szerzett be. A mozdonyok háromféle
kivitelben készültek: az M43,1000 pályaszámcsoportú,
331 kW teljesítményû, az M47,1000 pályaszámcsoportú,
514 kW teljesítményû és az M47,2000 pályaszámcsoportú,
700 kW teljesítményû mozdonyok. A mozdonyokba beépített
dízelmotor egy kétnyomatékmódosítóból
álló hidraulikus hajtómûvet hajt. A hajtómû
kardántengellyel hajtja a két forgóvázban elhelyezett
négy kerékpárt. A mozdony fokozatváltójával
tolató- és vonalifokozat képezhetõ. Az M47,2000
pályaszámcsoportú mozdonyokat 150 kW teljesítményû
villamos vonatfûtési berendezéssel látták
el. A vonatfûtési generátort a mozdony dízelmotorja
hajtja a hidraulikus hajtómûvön keresztül. A MÁV
az M43 sorozatú mozdonyokból 1974-1979 között 160
db-ot, az M47, 1000-es mozdonyokból 1974-1975 között 38
db-ot, és az M47,2000-es mozdonyokból 1975-1979 között
75 db-ot szerzett be. (A rajz az M43 sorozatú mozdonyt ábrázolja.)
A mozdony forgóváza
|