DÍZEL-HIDRAULIKUS MOZDONY


M43-M47 sorozat Fõadatok
Dízelmotor teljesítmény*
 

Dízelmotor típus
Tengelyelrendezés
Kerékátmérõ
Forgóváz tengelytávolság
Forgócsaptávolság
Szélsõ tengelytávolság
Ütközõk közötti hossz
Legnagyobb magasság
Legnagyobb szélesség
Szolgálati tömeg
Tüzelõanyagkészlet
Legnagyobb sebesség
        tolató fokozatban
        vonali fokozatban


Villamosfûtési telj.: 150 kW
* A vonatfûtési berendezéssel ellátott 
 

M43                M47
331 kW          514 kW
MB836Bb      MB820Bb
B'B'
1000 mm
2500 mm
5640 mm
8140 mm
11460 mm
4550 mm
3050 mm
46 t 48 t
1690 kg

30 km/h          35 km/h
60 km/h         70 km/h


 M47,2000 pályaszámcsoportú mozdonyokba beépített dízelmotor teljesítménye: 700 kW.


 

A tolatószolgálat és a mellékvonali vontatás további korszerûsítésére a MÁV 1974-tõl román gyártmányú, hidraulikus hajtásrendszerû dízelmozdonyokat szerzett be. A mozdonyok háromféle kivitelben készültek: az M43,1000 pályaszámcsoportú, 331 kW teljesítményû, az M47,1000 pályaszámcsoportú, 514 kW teljesítményû és az M47,2000 pályaszámcsoportú, 700 kW teljesítményû mozdonyok. A mozdonyokba beépített dízelmotor egy kétnyomatékmódosítóból álló hidraulikus hajtómûvet hajt. A hajtómû kardántengellyel hajtja a két forgóvázban elhelyezett négy kerékpárt. A mozdony fokozatváltójával tolató- és vonalifokozat képezhetõ. Az M47,2000 pályaszámcsoportú mozdonyokat 150 kW teljesítményû villamos vonatfûtési berendezéssel látták el. A vonatfûtési generátort a mozdony dízelmotorja hajtja a hidraulikus hajtómûvön keresztül. A MÁV az M43 sorozatú mozdonyokból 1974-1979 között 160 db-ot, az M47, 1000-es mozdonyokból 1974-1975 között 38 db-ot, és az M47,2000-es mozdonyokból 1975-1979 között 75 db-ot szerzett be. (A rajz az M43 sorozatú mozdonyt ábrázolja.)

A mozdony forgóváza
Visszalépés