![]()
Általános adatok: |
Tengelyek száma 4 Tengelyelrendezés Bo'Bo' Nyomtávolság 1435 mm Ütközõk közötti hosszúság 14250 mm Forgócsaptávolság. 6500 mm Forgóváz-tengelytávolság 2600 mm Szélsõ tengelytávolság 9100 mm Legnagyobb magasság 4150 mm Legnagyobb szélesség 3115 mm Kerékátmérõ 1040 mm Bejárható legkisebb pályafvsugár 80 m Swlgálati tömeg 76 t Legnagyobb tengelyterhelés 190 kN Engedélyezett legnagyobb sebesség 100 km/h Dízelmotor |
Típusa 16 VFE 17/24 Névl. teljesítménye 740 kW Névl. fordulatszáma 1200 1 /min Mûködési elve: négyütemû, feltöltött, elõkamrás Hengerszáma és -elrendezése 16 V Hengerátmérõ/lökethossza 170/240 mm Eff középnyomás a névl. teljesítménynél 8,6 bar Fajl. tüzelõanyag-fogyaszt 228 g/kW • h(±8%) Fajl. kenõolaj-fogyasztás 2,7. . .4,1 g/kW • h Feltöltõ típusa PDH 35 V legnagyobb fordulatszáma 21000 1 /min feltöltõnyomása 0,95 t 0,15 bar Segédüzemi berendezések |
Segédüzemi dinamó típusa EDH 56 Lh teljesítménye 10 kW névl. feszültsége 90 V gerjesztõgép típusa EDH 41 R4A teljesítménye 9 kW névleges feszültsége 90 V névleges áramerõssége 100 A Akkumulátorok típusa 3 SK 215 M névl. feszültsége 72 V tárolóképessége 215 A h elektrolitja, lúgos láda/cellaszáma 20/60 Hajtási rendszer: villamos Fõdinamótípus ED 1001 Vontatómotor-típus TC 454, Tengelyhajtás marokcsapágyas felfüggesztésû vontatómotorok |
Légsûrítõ típusa W 450/150 szállítóképessége 26201/min levegõnyomása 10 bar Vonatfûtõ berendezés Gõzfejlesztõ gyártója típusa Hagenuk OK 4616 Clayton RO 1650 teljesítménye, kg/h 800 750 Üzemanyagkészletek Tüzelõanyag 2000 kg Kenõolaj 250 kg Hûtõvíz 2670 l Homok 260 kg Gépezeti elrendezés. A dízelmotor gumibetétes tengelykapcsolón keresztül hajtja a tardinamót. Az egy egységet képezõ fõgépcsoport három ponton van gumirugókkal alátámasztva: a fõdinamó két oldalán és a dízelmotor forgattyúházának elején és közepén.A fõdinamó által termelt áram hajtja a marokcsapágyas vontatómotorokat, amelyek homlok fogaskerékpórral továbbftják a nyomatékot a kerékpártengelyekre. A dízelmotor tengelyének lengéscsillapító felõli végérõl csavarásra rugalmas gumikapcsoló és kardántengely közvetítésével hajtja a segédüzemi elosztóhajtómûvet. Az elosztóhajtómû hajtja a hûtõventillátort, a légsûrítõt, a segédüzemi dinamót, a fõdinamó gerjesztõdinamóját és az elülsõ forgóváz vontatómotorjának szellõzõjét. A dízelmotor és segédüzemi berendezései. A hegesztett acélszerkezetû forgattyúház kétrészes. Minden hengert külön öntöttvas hengerfej zár le. A hengerfej és a hengerpersely közötti tömítés lágy réztömftõgyûrû. A hengerfejben van az elõkamra és ide sajtolták be a két öntöttvas szelepvezetéket is. A hõálló acélból készült szívó- és kipufogószelep a hengerfejben levõ kúpos ülésre illeszkedik. A hengerfejre szerelték a himbabakot a kétkarú szelephimbákkal és a lefúvatószelepet. A nedves hengerperselyek különleges öntöttvasból készülnek. A forgattyúszekrény és a hengerpersely közötti teret a perselyen elhelyezett olaj- és hõálló gumigyûrûk tömítik. A könnyûfém dugattyút három kompressziós gyûrû tömíti, amelyek közül a legfelsõ krómozott. A hengerpersely faláról az olajat két olajlehúzó gyûrû távolítja el. A dugattyú tetején az excentrikus bemélyedés és az abból kiemelkedõ szemölcs az égés lefolyását kedvezõbbé teszi. A villás hajtórudak ötvözött acélból készülnek. Az ötvözött acél forgattyústengely forgattyúcsapjainak felülete edzett. Minden forgattyúkaron három-három csavarral felerõsített ellensúly helyezkedik el. A fõ- és a forgattyúcsapokat a könnyítés és a kenõolajvezetés céljából kifúrták. A forgattyústengely a forgattyúház felsõ részében kilenc helyen acélhátú, vékony ólombronz bélésû csapágycsészébe van ágyazva. A forgattyústengely hosszirányú elmozdulását a vezetõ fõcsapágy, ill. a támasztógyûrfik korlátozzák. A forgattyústengely hátsó végén levõ tárcsán van a lendítõkerék. A tengely torziós lengéseit csökkentõ olajos lengéscsillapítót az elülsõ tengelyvégre szerelték. A két hengersor között, a forgattyúház felsõ részében elhelyezett vezértengely mindkét hengersor szelepeit vezérli.Az egy síkban levõ jobb és bal oldali hengerek szelepeit közös bütyök vezérli, a görgõs egykarú himbák, a szelepmozgató rudak és a hengerfejen levõ kétkarú szelephimbák közvetítésével. A hosszirányban eltolható vezértengelyt a forgattyústengely lendítõkerék felõli végén levõ fogaskerék hajtja közlõkerekekkel. A dízelmotort az akkumulátorokról táplált fõdinamó indítja. A mozdonyalváz alatt a forgóvázak között elhelyezett tárolótartályokból a tüzelõanyagot villamos motorral hajtott tápszivattyú vagy kézi szárnyszivattyú nyomja a biztonsági tüzelõanyag-tartályba, ahonnan a dízelmotor görgõs tápszivattyújához és a gõzfejlesztõhöz kerül ![]() A mozdony vezetõfülkéje és kezelõ szervei ![]() Az alkatrészek vizsgálata, oktatatás keretében |