- Képek 424-es történetébõl - 

Székesfehérváron "pihen"
A MÁV már az elsõ világháború alatt megkezdte az elõkészületeket egy kapcsolt, négykerékpárú mozdony beszerzésére. 

Székesfehérvári szerelõn 1970-es évek végén
A mozdony feladata a nagyterhelésû közvetlen tehervonatok, gyorstehervonatok és a négy kapcsoltkerékpárú gyors- és személyvonati mozdony elkészüléséig a 12-16%o-es emelkedõjû vonalakon közlekedõ gyors- és személyvonatok továbbítása lett volna. 
A 424 sorozatú mozdony tervezésénél elõírták a legfeljebb 140 kN tengelyterhelést. 
Az eredetileg 1'D tengelyelrendezésû mozdony terveit átdolgozták és a 2'D-re módosított tengely-elrendezés lehetõvé tette a mozdony sebességének 90 km/h -ra való felemelését. 
Az elsõ 424 sorozatú mozdony 1924-ben készült el. 

424,009-es a "Füstiben"
Ez a típus a MÁV legjobban bevált fõvonali mozdonytípusa lett, amely egyaránt használható volt gyors-, személy- és tehervonatok továbbítására. 
A mozdonyt az évtizedek során folyamatosan korszerûsítették. 
Az 1960-as években a mozdonyok egy részét alkalmassá tették az ingavonati forgalom lebonyolítására és néhány mozdonyt átalakították olajtüzelésre. 
A mozdony síkpályán 90 km/h sebességgel 450 t tömegû, 50 km/h sebérséggel 1400 t tömegû vonatot továbbított. 
A 424,001-es a Közlekdési Múzeumban
A 424-es mozdonyból 1924-1958 között a MÁV részére 365 db készült, de szállítottak ilyen mozdonyokat Szlovákia, Jugoszlávia, Szovjetunió és Korea számára is.
Jelenleg kettõ darab - 424,009; 424,287 - üzemképes, mely nosztalgia feladatokat lát el.

Komáromból 1986-ban személyvonattal indul

Érkezik Komáromba az elsõ vágányra

Nosztalgia vonattal Nyugatiból kihaladva

Vonattal

A szolnoki vasútállomáson kiállítva

Gárdony állomáson kiállítva

A 424,009-es konyhája üzem közben.