A MÁV egyik legjobban sikerült
"mindenes gõzmozdonya". 1909-23 között 905 db készült.
Id. Peski Béla mozdonya Bp. Fc-n kiállítva.
Ablakában Lenin szobor
A mozdony síkpályára 140
kN tengelyterhelésre engedélyezett vonalakon elsõsorban
teher, gyorsteher és személyvonatokat továbbított,
de felhasználták kisebb sebességû gyorsvonatok
továbbítására is.
A mozdony különbözõ szerkezeti
kivitelben készítették (telített gõzû,
normál kazánnal, túlhevített gõzû
Brotán kazánnal). A 324-es külsõleg tetszetõs,
jó méretarányú, jellegzetes magyar mozdony
volt.
Síkpályán 75 km/h sebességgel
360 tonna, 40 km/h sebességgel 1020 tonna tömegû vonatot
továbbított.
Keszthely, 1969-ben.
|