Az eredetileg 22-es sorozatú
MÁVAG-ban gyártott motorpótló mozdonyok elsõsorban
mellékvonali személyforgalom gazdaságos lebonyolítására
készültek 1928-tól 1940-ig.
Balatonszárszón
kiállított 275,022-es
A mozdonyok 1930-as években rendszeresen
továbbítottak 2-3 db négytengelyes személykocsiból
álló (kb. 88-132 tonna terhelésû) gyorsvonatokat
Budapest-Balatonfüred, és a villamosítás elõtt
Budapest-Gyõr között.
A mozdony kedvezõ futási tulajdonságait
Adams-Webb féle beálló futókerékpárjai
biztosították. A mozdony síkpályán 70 km/h
sebességgel 120 tonnás, 60 km/h sebességgel 150 tonna
vonatot továbbított. Ezekbõl a gazdaságos üzemeltetés
szempontjából jól bevált mozdonyokból
148 db készült.
Mezõhegyesen kiállított mozdony
|