BDV elõvárosi villamos motorvonat: a MÁV 1988-ban szerezte be a Ganz-MÁVAG-tól az elõvárosi forgalom lebonyolitására tervezett, négy jármûbõl álló motorvonatainak elsõ egységét. A motorkocsiból, két mellékkocsiból és egy vezérlõkocsiból álló szerelvény másik két egységgel összekapcsoltan távvezérelten is üzemeltethetõ. A jármûvek egy sor mûszaki újdonságot tartalmaznak. Az elektrodinamikus (viszszatápláló) légfékkel (kormányszele: KE la/3,8 SL-P állásban rögzítve), csúszásgátlóval (MGS-1) és önmûködõ fékhengerrel, löketállítóval (SAB PB) felszerelt jármûvek fékezés szempontjából - más jármûvekhez viszonyítva - környezetbarátok. Az oldalfal síkjába süllyedve záródó lengõ-toló ajtók a vezetõállásból oldalanként távvezérelhetõk, nyitni az utas által, zárni központilag lehet. A kocsik légfûtésel fûthetõek. BDV sorozatú villamos motorvonat fõbb adataiA motorvonat hangosítóberendezéssel van ellátva. A motorkocsi vezetõállása alatti forgóváz kerekei nyomkarima kenéséhez kenõkészüléket szereltek fel. A vontatómotorokat egyedi egyenirányítóval és áraminverterrel táplálják. Az eddig beszerzett húsz vonategység utolsó négy egysége egy-egy elsõosztályú mellékkocsit is tartalmaz. E vonatok jelenleg a megyeszékhelyek közötti forgalomban vesznek részt. A motorvonatok fõbb mûszaki adatait a táblázat tartalmazza. Forgóváz Szerelvény összeállítási rajza A mozdony vezetõállása |